Strelecké kurzy
Strelecké kurzy

Webforum - zbrane, strelivo

Strelecké kurzy
Aktuálny čas je 22 Okt 2020, 22:26

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  Stránka 1 z 34
 [ Príspevkov: 506 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Ďalší

Auto

Autor Správa
Zbrane Brownells
 Predmet príspevku: Auto
PoslaťNapísal: 16 Júl 2017, 11:34 
Offline
častý prispievateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 05 Jan 2016, 00:09
Príspevky: 891
Bydlisko: TT
Temu motorky tu mame, ale auto len v suvislosti s kalibrom.
A pritom tuto vecicku pouzivame, no, dnes mouzno uz aj vsetci ... :D

Kto si prave chce kupit nove, ci jazdene auto na naftu, viete kolko stoja nove filtre pevnych castic (DPF) - povinna vybava od 2010 ?
http://www.auto.cz/filtry-pevnych-casti ... -internetu

Oproti konkurencii ma dost prekvapili ceny nasich "ludovych" aut: KIA a Hyundai ... :o

_________________
Deväť z desiatich zločincov preferuje neozbrojenú obeť !!!


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 16 Júl 2017, 14:11 
On-line
občasný prispievateľ

Registrovaný: 16 Jan 2017, 12:28
Príspevky: 88
s dpfkom to je tak ako to je...
hlavne sa treba naucit s tym jazdit aby to vydrzalo inak sa nedoplatime na vymenach


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 16 Júl 2017, 22:42 
Offline
častý prispievateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Júl 2014, 15:40
Príspevky: 779
Bydlisko: Slovensko
Alebo chodit do servisu na nutenu regeneraciu. Caste prerusenie cyklu regeneracie pocas jazdy je pre DPF smrtelne. Ked dozije moja kia, asi prejdem na bicykel. Uz vsade do aut montuju take ch****** kvoli EKO, ze to tak "zlepsi" sporebu a kazivost, ze je to viac antieko ako by to bolo dimenzovane bez tychto umelych odporov. Som rad, ze tam nemam EGR, na filter robim vela dlhych ciest, to je ok. Ale nebojte sa, EU ide bojovat proti kazitkam a poddimenzovanym vyrobkom, vsetko bude ok, staci dat komisii vacsie kompetencie.

_________________
Kto si myslí, že mu slobodu druhí vybojujú, ten jej nie je hodný!
M. R. Štefánik


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 06:58 
Offline
expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30 Dec 2004, 10:09
Príspevky: 3553
Bydlisko: HMS Indefatigable
Turbodiesle proste patria do väčších áut ktorých prevádzka umožňuje dlhodobé udržiavanie otáčok na jednej úrovni. To je proste vlastnosť tohto druhu motorov a nebyť až chorobnej snahy znižovania spotreby na úkor ostatných prevádzkových velicin (úplne izolovane nastavené emisné normy, ešte k tomu s dvojim metrom), tak dodnes aj v EU podobne ako v ostatnom svete osobné autá jazdia na benzín. Holt niektori ľudia nedokážu pochopiť že prevádzkové náklady nie sú len náklady na PHM.

_________________
Hrot práva - Si vis pacem, para bellum


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 10:31 
On-line
občasný prispievateľ

Registrovaný: 16 Jan 2017, 12:28
Príspevky: 88
gewehr píše:
Holt niektori ľudia nedokážu pochopiť že prevádzkové náklady nie sú len náklady na PHM.

Presne tak ... Pise ti to tam spotrebu na 100km a ludia to len tlacia dole kolko ide podtacaju kde sa len da
A potom zdochne dpf alebo oblubena dvojhmota a ked sa dozvedia cenu tak ich smrt preskoci


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 10:38 
Offline
častý prispievateľ

Registrovaný: 29 Mar 2012, 15:55
Príspevky: 1634
romen3 píše:
Alebo chodit do servisu na nutenu regeneraciu. Caste prerusenie cyklu regeneracie pocas jazdy je pre DPF smrtelne.


nie len, ze to DPF extremne skodi, ale navyse pri tom vznikaju emisie horsie, ako u vozidiel bez DPF.
preto ma udivuje, preco auta nemaju kontrolku, ktora informuje o prebiehajucej regeneracii.

Na druhu stranu treba povedat, ze tie ekologicke zlepsovania funguju. Staci si privonat vyfukove plynu - rozdiel euro III bez DPF a euro IV s DPF je ohromny.


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 10:42 
Offline
častý prispievateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 07 Máj 2009, 08:57
Príspevky: 2339
Bydlisko: považie
Na otázku položenú 8 vodičom Slovákom z 10 tich aké by si kúpil auto ti celých 8 odpovie že " jasné že diesel " :D :D :D a u bratov Čechov presne tak isto.....


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 10:49 
Offline
expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30 Dec 2004, 10:09
Príspevky: 3553
Bydlisko: HMS Indefatigable
absolutnu bombu geniality modernych turbodieslov som videl na kolegovom novom Tourane, ked po natankovani nafty tahal hadicu s mocovinou do batozinoveho priestoru... Ak ma byt toto pokrok v ergonomii a pohodli pouzivania auta tak neviem. Neupieram vyznam moderneho turbodiesla a znizovanie jeho emisii vsetkymi moznymi sposobmi u kamionov alebo u aut typu napr. Landcruiser (v principe ide o viac nakladne ako sobne auto), ale u beznych osobnych presuvadiel, nedajboze mestskych auticiek je to uplna zhovadilost. Vidiet to aj na prevodovkach, ktore sa z uplne postacujucich 5-6 stupnovych dostlai na 8 kvalty len preto, aby dokazali udrzat turbodiesle v tom malickom rozsahu optimalnych otacok ktory maju.

Osobne to vidim na zasadny ustup od turbodieslov v osobnej doprave na moderne benziny respektive do mestskej a primestskej dopravy hybridy, nakolko cisty elektromobil je stale velmi diskutabilna vec uz len s ohladom na slovensku infrastrukturu. Dalsia vec je, ze pokial nam elektrinu do zasuviek z casti vyraba elektraren na uhlie nebavme sa o ekologii vobec.

_________________
Hrot práva - Si vis pacem, para bellum


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 10:56 
Offline
častý prispievateľ

Registrovaný: 29 Mar 2012, 15:55
Príspevky: 1634
Harry> ak 8 z 10 ludi dochadza do prace denne 50km a viac, tak preco nie?
Gewehr> to nie je genialita turbodizlov, ale VW. Su vozidla, ktore maju tankovania adblue pri tej na naftu.
Turbodizle maju malicky rozsah? To platilo pred 10 a viac rokmi. Dnesny turbodizel ma 2/3 rozsah otacok ako porovnatelny benzin. Tie velastupnove prevodovky umoznuju pouzivat dlhe prevody, co v urcitych situaciach setri palivo.

Co sa tyka sposobu vyroby elektrickej energie, u nas je to dnes 80% jadro, 10% obnovitelne zdroje a 10% uhlie+plyn. Ci je to dobre, alebo zle neviem posudit. Suhlasim, ze elektromobily kvoli potrebnej infrastrukture a chybajucim zdrojom el.energie dlho nebudu alternativou. Hybrid je velmi dobre riesenie.

Tento moj prispevok vyznieva prudko dizlo-pozitivne, co ja urcite nie som. Ale pred par rokmi vsetci snivali o nafte a zatracovali benzin, dnes zacina byt moda opacna. Ziadne riesenie nie je idealne, ani benzin, specialne ked dnes sa benzin bez turba uz takmer neda zohnat.


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 11:03 
On-line
občasný prispievateľ

Registrovaný: 16 Jan 2017, 12:28
Príspevky: 88
Ja na mestsku premavku jednoznacne preferujem benzin... Lenze napr pri vybere jazdeneho suv ci co to je (tiguan) bol vyber benzinov tejto kategorii uplne na...
Automobilky vyrabaju to o co je zaujem tak aby to splnalo normy
Dnesne ponuky motorou v novsich autach su podla mna katastrofalne


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 11:16 
Offline
expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30 Dec 2004, 10:09
Príspevky: 3553
Bydlisko: HMS Indefatigable
no, hlavne treba povedat, ze keby platili jedny emisne limity pre osobne auta bez ohladu na typ paliva ako napriklad v USA, tak ani v Eu by sa diesle do beznych osobnych aut nedostali. Zial dvojity meter je pre EU pravne prostredie priznacny.

co sa tyke dnesnej ponuky motorov na benzin este stale dobiehajuci downsizing sposobil, ze vycsina predanych motorov su vseliake 1.0 a 1.2 v lepsim pripade 1.4 pripadne dvoj alebo trojvalcove zhovadilosti dokonca v autach velkosti Octavia ci Mondeo, ktore nemaju realne ani dobru spotrebu o zivotnosti a spolahlivosti takto podmotorovaneho auta skoda hovorit.

Mal som moznost vyskusat dvojvalec 0.8 od Fiatu v 500vke a 1.0 trojvalec vo Focuse a poviem na rovinu bola to hruza. Uz na volnobeh. Nastastie sa tneto rok zmenila metodika urcovania emisii a automobilky priznali ze realne budu musiet ist objemy hore.

_________________
Hrot práva - Si vis pacem, para bellum


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 11:29 
Offline
častý prispievateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 04 Máj 2015, 22:35
Príspevky: 570
Polotajna 8) informacia z jednej fabriky v CZ na vyrobu brzdovych oblozeni: 60% kontrahovanej vyroby je dnes uz na komponenty pre elektromobily. T.j. sucasti su vyrazne mensie, lebo viac sa bude brzdit/rekuperovat elektromotorom (motormi) a klasickou kotucovou brzdou sa bude len dobrzdovat na nulu.

Automotive v SR mozno zazije mensiu krizu spojenu s elektro-autami, prve naznaky mozno ocakavat asi koncom roka 2017. Dnes klasicke auto so spalovacim motorom (nizsej) strednej triedy obsahuje celkovo az 40.000 komponentov (TDI/TSI motor so vsetkymi turbo a eko ficurami, 6-7-8 st.prevodovku..). Velka cast SR priemyslu je orientovana na prevodovky, spojky a pod., co v pripade elektromobilu (uplne) odpada. Elektroauto bude odhadom pozostavat z 15.000 komponentov.. :shock:

_________________
ZP-A,E


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 11:55 
Offline
častý prispievateľ

Registrovaný: 02 Aug 2010, 13:31
Príspevky: 1311
Bydlisko: TNT
gewehr píše:
absolutnu bombu geniality modernych turbodieslov som videl na kolegovom novom Tourane, ked po natankovani nafty tahal hadicu s mocovinou do batozinoveho priestoru... Ak ma byt toto pokrok v ergonomii a pohodli pouzivania auta tak neviem. Neupieram vyznam moderneho turbodiesla a znizovanie jeho emisii vsetkymi moznymi sposobmi u kamionov alebo u aut typu napr. Landcruiser (v principe ide o viac nakladne ako sobne auto), ale u beznych osobnych presuvadiel, nedajboze mestskych auticiek je to uplna zhovadilost. Vidiet to aj na prevodovkach, ktore sa z uplne postacujucich 5-6 stupnovych dostlai na 8 kvalty len preto, aby dokazali udrzat turbodiesle v tom malickom rozsahu optimalnych otacok ktory maju.

Osobne to vidim na zasadny ustup od turbodieslov v osobnej doprave na moderne benziny respektive do mestskej a primestskej dopravy hybridy, nakolko cisty elektromobil je stale velmi diskutabilna vec uz len s ohladom na slovensku infrastrukturu. Dalsia vec je, ze pokial nam elektrinu do zasuviek z casti vyraba elektraren na uhlie nebavme sa o ekologii vobec.


My nového Tourana máme a ďoura na chcanky je rovno veďľa paliva...

AD baterkáče: ja osobne ich neynášam, ale nevyhneme sa im. A kľudne si to kúpim keď budem musieť, no dnes na to dôvod nevidím. Až bude dojazd 900km pri normálnej jazde a full nabitie do 5 minút, a baterečky na plnej kapacite vydržia 15 rokov, tak ma o tom môže niekto skúsiť presvedčiť. Jo, a ekologická likvidácia bateriek je nemysliteľná, to ma serká tiež.

_________________
http://www.rbknifes.com


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 12:13 
Offline
častý prispievateľ

Registrovaný: 02 Aug 2010, 13:31
Príspevky: 1311
Bydlisko: TNT
ešte ma napadla perlička - kamarátov sused má Tiguana. Našetril na plnku, jazdil a tešil sa, a kde sa vzala tu sa vzala zvolávačka na dízlgejt. Úprava softu... Tak v dobrej viere šiel, napichli ho, poštelovali nastavenia prevodovky či kieho, a s novým softíkom je to ekologickejšie = stratilo výkon a zvýšila sa spotreba. No radosť. A ak to dá niekde inde napichnúť aby mu to vrátili späť (wágen to nespraví) tak sa zablokuje prevodovka a vitaj. A jeho kunčafti robia v Kii a pikoška jak oči - na nových modeloch už nevymeníte napríklad rozvody, vasrpumpa je kdesi v bloku a podobné inovácie. Náplne sú na 5 rokov a bežný servis v bežných servisoch bude buď oriešok (kokosový) alebo nemožný. Moja túžba po starom V8 Camare získava na intenzite.

_________________
http://www.rbknifes.com


Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: AUTO
PoslaťNapísal: 17 Júl 2017, 12:16 
Offline
častý prispievateľ

Registrovaný: 30 Jan 2012, 10:35
Príspevky: 1109
matus69 píše:
romen3 píše:
Alebo chodit do servisu na nutenu regeneraciu. Caste prerusenie cyklu regeneracie pocas jazdy je pre DPF smrtelne.


nie len, ze to DPF extremne skodi, ale navyse pri tom vznikaju emisie horsie, ako u vozidiel bez DPF.
preto ma udivuje, preco auta nemaju kontrolku, ktora informuje o prebiehajucej regeneracii.

Na druhu stranu treba povedat, ze tie ekologicke zlepsovania funguju. Staci si privonat vyfukove plynu - rozdiel euro III bez DPF a euro IV s DPF je ohromny.
Ak myslíš tú parafínovú vôňu, tak ten rozdiel odoru nerobí DPF ale iné "vstreky".


Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Moderátori: yarco, electron, Jack, igoros

Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  Stránka 1 z 34
 [ Príspevkov: 506 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Ďalší

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 5 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  


eshop baterky nože