Dieselove generátory a iné spôsoby výroby elektriny

...alebo tiež rady ako na to, keď sa všetko poser..
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 7 months

Príspevok od používateľa skemro »

u mna v robote je vela prostatikou, takze palivo mame zabezpecene :wink:
Používateľov profilový obrázok
2weird2die
častý prispievateľ
Príspevky: 741
Registered for: 13 years 8 months

Príspevok od používateľa 2weird2die »

inspiring_ganguly

Príspevok od používateľa inspiring_ganguly »

Lacna a nenaročna na údržbu,len ta spotreba benzínu na hodinu je brutálna a keďže je to dvojtakt na lpg nepôjde
Používateľov profilový obrázok
2weird2die
častý prispievateľ
Príspevky: 741
Registered for: 13 years 8 months

Príspevok od používateľa 2weird2die »

vieš poradiť obdobný diesel?
inspiring_austin

Príspevok od používateľa inspiring_austin »

nemocnicny generator
R
častý prispievateľ
Príspevky: 3089
Registered for: 15 years 11 months

Príspevok od používateľa R »

abakan: no neviem, u nás v nemocnici to vyzerá na nejaký lodný motor, to už radšej kuchnúť na vrakáči litrový diesel.
Používateľov profilový obrázok
AKI
expert
Príspevky: 1380
Registered for: 20 years 7 months

Príspevok od používateľa AKI »

stara benzinka dvojtakt a k tomu este draha....

Viete ako prerobit 4 takt benzinku na LPG?
matus69
častý prispievateľ
Príspevky: 1896
Registered for: 11 years 11 months

Príspevok od používateľa matus69 »

Raz sme mali prenajatu vysokozdviznu plosinu a tipek tam mal nainstalovany 1.9 tdi 66kw.

Spotrebu pri zatazi nepoznam, ale ked odhadom zoberiem, ze na pohyb auta pri 100km/h po rovine staci 15-20kw a vtedy to zere do 4,5l (a casto aj menej), tak to nie je zle. A je to blbuvzdorny motor, ktory zozerie akukolvek aspon trocha prefiltrovanu naftu.
inspiring_austin

Príspevok od používateľa inspiring_austin »

radsej hladky co sa montoval aj do felicie
bus driver
častý prispievateľ
Príspevky: 1442
Registered for: 12 years 4 months

Príspevok od používateľa bus driver »

To AKI : prerobit akykolvek benzinovy motor na LPG nie je problem, ked je ten motor chladeny kvapalinou. Problem je, ak je motor chladeny vzduchom. Splynovac musi byt totiz vyhrievany, aby membrana po chvili nezmrzla a nepraskla. Pri vodou chladenom motore sa jednoducho urobi odbocka a chlad.kvapalina preteka cez splynovac a vracia sa spat do chladiaceho okruhu motora. Pri vzduchom chladenom motore je to komplikovanejsie, tam ako vyhrevne medium sluzil motorovy olej z motora. Viem len o jednej Tatre 613, ktora bola prerobena na LPG, chlapik mal stale problem so spolahlivostou splynovaca a jeho tesnostou. To vsak bolo pred 15 rokmi, mozno teraz uz je nieco novsie na trhu. Treba sa opytat v nejakej firme, co uz sa splynovacom venuju aspon 10-15 rokov, nie v nejakej vcera otvorenej garazi na dedine.
Používateľov profilový obrázok
AKI
expert
Príspevky: 1380
Registered for: 20 years 7 months

Príspevok od používateľa AKI »

No ved to, predavaju sa aj sady na prerabku central. Stoji to okolo 150 €. A neviem ako je to realizovane. Mozno je tam elektricky ohrev....
matus69
častý prispievateľ
Príspevky: 1896
Registered for: 11 years 11 months

Príspevok od používateľa matus69 »

ja som na Mi-Long (t613-4 - striekacka) najazdil par tisic km s lpg a nikdy ziaden problem...technicke riesenie nepoznam len som jazdil a tankoval.

PS: suhlasim s tym hladkym dizlom
bus driver
častý prispievateľ
Príspevky: 1442
Registered for: 12 years 4 months

Príspevok od používateľa bus driver »

Existuju uz aj centraly priamo prerobene na LPG vyrobcom. Videl som nejake na nete. Ceny vsak boli premrstene, kupa takejto centraly sa oplati len tomu, co ju velmi casto pouziva. Ja mam KIPOR IG 2000, benzin, maximalna spokojnost. Pouzivam ju len parkrat rocne, ked VSE vypnu prud. Na nudzovy chod rodinneho domu uplne postacuje ( vykon 1300 W ). Nizka spotreba, odhlucnena, s digitalnou stabilizaciou napatia. Takze mozem pouzivat aj PC, aj TV a ine citlive elektronicke zariadenia bez strachu, ze mi "zhoria".
friendly_satoshi

Príspevok od používateľa friendly_satoshi »

matus69 napísal:ja som na Mi-Long (t613-4 - striekacka) najazdil par tisic km s lpg a nikdy ziaden problem...technicke riesenie nepoznam len som jazdil a tankoval.

PS: suhlasim s tym hladkym dizlom
Striekacky 613-4 uz nemuseli mat splynovac s membranou, mohol sa robit sekvencny vstrek cize kazdeho valca priamo tekute LPG bez medzikroku splynenia. Ale je to trochu drahsie riesenie. Koniec koncov pri tom vykone uz bezny splynovac zvacsa nestacil.
Používateľov profilový obrázok
AKI
expert
Príspevky: 1380
Registered for: 20 years 7 months

Príspevok od používateľa AKI »

To bus driver:
origos centralu na LPG som uz pozeral, ale ako pises cena premrstena. Okrem toho je vyhoda mat aspon dvojpalivovu v pripade nudze. LPG chcem riesit vzhladom na skladovatelnost paliva. Doma mam same diesle a kolovat benzin aby nezostarol nemam ani velmi kde.
Napísať odpoveď

Návrat na "When the shit hits the fan"