Trvanlivosť palív

...alebo tiež rady ako na to, keď sa všetko poser..
Používateľov profilový obrázok
Panzer
Administrátor
Príspevky: 2914
Registered for: 16 years 9 months

Trvanlivosť palív

Príspevok od používateľa Panzer »

V návode k motoru Honda som našiel aj túto info:
Benzín oxiduje a stráca kvalitu počas skladovania. Benzín zníženej kvality spôsobí problémy pri štartovaní a zanechá v motore zvyšky gumy, ktoré zanesú palivovú sústavu. Ak počas uskladnenia dôjde k zníženiu kvality benzínu v motore, pravdepodobne budete musieť dať opraviť alebo vymeniť karburátor a iné súčasti palivovej sústavy. Dĺžka doby, počas ktorej sa benzín ponechá v palivovej nádrži a karburátore bez spôsobenia funkčného problému, závisí od faktorov, akými sú napríklad zmes benzínu, teplota skladovania, a či palivová nádrž je naplnená čiastočne alebo úplne. Vzduch v čiastočne naplnenej nádrži podporuje znižovanie kvality benzínu. Veľmi vysoká teplota skladovania urýchľuje znižovanie kvality benzínu. Problémy s benzínom sa môžu vyskytnúť v priebehu niekoľkých mesiacov alebo dokonca aj skôr, ak sa pri plnení palivovej nádrže nepoužil čerstvý benzín.

Doba trvanlivosti uskladneného benzínu sa môže predĺžiť pridaním stabilizačného prípravku, ktorý je určený na tento účel. Ak chcete predísť problémom so zhoršením kvality benzínu, môžete vypustiť benzín z palivovej nádrže a karburátora
Poznáte niekto takýto bežne dostupný stabilizačný prípravok? Ak áno, o koľko predlžuje trvanlivosť benzínu?

Prípadne existuje niečo také aj do nafty?
inspiring_lichterman

Príspevok od používateľa inspiring_lichterman »

Existuje to aj pre benzin aj pre naftu. Nazov teraz z hlavy neviem, ale zistim. Kazdopadne trvanlivost benzinu sa da predlzit na +-5rokov a nafta az 10 rokov ak sa dobre pametam.
Používateľov profilový obrázok
Gunslinger
moderátor
Príspevky: 2433
Registered for: 15 years 10 months

Príspevok od používateľa Gunslinger »

Panzer: Uz roky hladam niekde v europe vhodnu alternativu americkeho STA-BIL ktory je tam uplne bezny a na toto je asi naj (pricom je vcelku lacny), ale jedine co som u nas zatial nasiel je ten od liqui-moly (co je znacka ktorej moc nedoverujem, navyse nie je najlacnejsia), vid napr.

http://www.alfredsport.sk/product/liqui ... 50ml-1408/

Nazorov je vela, moj je ze bezny benzin by sa mal skladovat max par mesiacov (rok je uz na hranici), a so stabilizacnym aditivom by to realne mohlo byt dva ci tri, na konci ale aj tak zalezi na tej ktorej konkretnej masinke/jej filtroch/karburatore/... ci to schlamstne bez vacsich nasledkov alebo nie. Niektore motory nemaju problem ani s ozaj starymi benzinmi (a nafta je kapitola sama o sebe - vid diskusia o generatoroch).

Kazdopadne, ak niekto o niecom inom vhodnom vie (na stabilizaciu/konzervaciu benzinu), tiez budem rad.


Gunslinger
momentalne anonymny
častý prispievateľ
Príspevky: 625
Registered for: 18 years 10 months

Príspevok od používateľa momentalne anonymny »

a ako dlho to chces skladovat?
inspiring_ganguly

Príspevok od používateľa inspiring_ganguly »

Osobna skúsenosť bežný benzín bez aditiv mam niekedy v motorke aj rok uplne bez problémov ,keď som tak nechal Vpover na spodku karburátora sa mi niečo vykryštalizovalo, stalo sa mi to 2x odvtedy ho už neskladujem .Naftu som mal v sude 3mesiace skazila sa, zmútnela a začala zapáchať ale to robí podla mna len ta biozložka ktorú do nej davaju
Používateľov profilový obrázok
Panzer
Administrátor
Príspevky: 2914
Registered for: 16 years 9 months

Príspevok od používateľa Panzer »

momentalne anonymny napísal:a ako dlho to chces skladovat?
Aspoň dva roky.
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 7 months

Príspevok od používateľa skemro »

bum mas pravdu, ta biozlozka v nafte ozaj reaguje zo vzduchom, preto ak skladujes, musis to mat doplna, nech tam mas co najmenej vzduchu.
No nezabudni, ze nafta ma dost vysoku teplotnu roztazitelnost, takze ak mas plny sud a poriadne ho zavries, tak ak stupne teplota o 10C ti moze roztrhat falc.
Najlepsie by bolo dat do demizonu a zavriet fajkou ako ked robis vino :wink:
Používateľov profilový obrázok
AKI
expert
Príspevky: 1380
Registered for: 20 years 7 months

Príspevok od používateľa AKI »

Takze so sa trochu popytal chemikov:
Diesel sa skazi kvoli hube Amorphotheca resinae ktora sa mnozi na rozhrani nafty a vyzrazanej vody v nadobe alebo nadrzi s pristupom kyslika. Huba sa mnozi idealne pri 30-40°C a sposobuje upchatie filtrov a trysiek kalom. Huba je velmi nakazliva a stacia spinave ruky a nadrz je plna hub. V minulosti tak odstavilla niekolko flotil rybarskych lodi a par krat stopla autobusovu dopravu v europskych mestach.
Najucinejsie co som nasiel na jednom Svajciarskom Survival and Preparedness fore je Gratomar 71 od http://www.schuelke.com/de/de/mineral_o ... /26561.htm

http://www.svb.de/motoren+antriebstechn ... mar71.html
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 7 months

Príspevok od používateľa skemro »

AKI, prosim mohol by si mi to prelozit do zrozumitelnych viet?
Zajtra by som to ukazal sefom. Zaujimave je,ze v nafte bez biozlozky sa to nevyskitlo a to
to bolo v tom istom tanku po 4mesiace.
Používateľov profilový obrázok
3500korun
častý prispievateľ
Príspevky: 726
Registered for: 13 years 4 months

Príspevok od používateľa 3500korun »

Takže keby sme to uskladnili podľa Skemra ako víno, alebo (ak to dobre chápem, keď sa voda vyzráža tak by mala plávať na hladine) mali kohútik dolu a nevyčerpali všetko, malo by to byť OK?
inspiring_ganguly

Príspevok od používateľa inspiring_ganguly »

voda je naspodku
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 7 months

Príspevok od používateľa skemro »

3500korun, neblbni, nafta je laksia, takze voda bude na dne.
Používateľov profilový obrázok
3500korun
častý prispievateľ
Príspevky: 726
Registered for: 13 years 4 months

Príspevok od používateľa 3500korun »

Veď to sa mi aj zdalo...teda skondenzuje zo vzdušnej vlhkosti čo je nad voľnou hladinou a steče dolu? Tak potom by sa mala čerpať zhora a nie až do dna...či?
Používateľov profilový obrázok
AKI
expert
Príspevky: 1380
Registered for: 20 years 7 months

Príspevok od používateľa AKI »

Benzin
Auch nach einigen Monaten bzw. Jahren der Lagerung muss das Benzin – etwa aus dem Reservekanister oder einer kleinen Betriebstankstelle – problemlos funktionieren. Qualitätskraftstoffe sind daher mit Stabilisatoren versehen, die eine Oxidation des Kraftstoffs durch die Luft verhindern bzw. extrem verlangsamen. Ansonsten würde bei der Reaktion des Kraftstoffs mit Luftsauerstoff ein harzartiges Produkt, „Gum“, entstehen, das zu Verklebungen bzw. Verstopfungen und damit zu Problemen während der Kraftstoffverteilung bzw. im Betrieb führt. Mit den Additiven gelingt es, die Ottokraftstoffe bis zu fünf Jahre zu verwenden.
Po viacerych mesiacoch pripadne rokoch musi byt benzin z kanistra alebo prevadzkovej cerpacej stanici fungovat bezproblemovo. Paliva so kvoli tomuto opatrene aditivami, ktore extremne skratia oxidaciu paliva vzduchom... Palivo s aditivami je mozne pouzivat az po piatich rokoch skladovania.
zdroj: Aral.de
http://www.aral.de/aral/sectiongenerica ... ntId=56464

Oficialna odpoved od Shell:
...
pri skladovani v suchom a chladnom priestore
teplota od 0 do 40°C
relativna vlhkost do 65%
ziadne priame slnecne ziarenie

.... zivotnost od 6 mesiacov do pri optimalmom skladovani 10 a viac rokov..
Dalsie pridavanie aditiv neodporucame!

Sehr geehrter Herr .X.Y,

wir geben bei entsprechender Lagerung:

-Trockener sauberer Lagerraum
-Temperatur zwischen 0 und 40 °C
-Luftfeuchtigkeit nicht über 65 % (relativ)
-keine direkte Sonneneinstrahlung

und unter der Voraussetzung, dass Kontaminationen mit Fremdstoffen jeder Art (einschließlich Mikroorganismen!) ausgeschlossen sind, 6 Monate lagerfähig. Das bedeutet nicht, dass sie nach Ablauf dieser Frist nicht mehr verwendbar sind, sondern dass es sinnvoll ist, den Zustand der Ware zu überprüfen. Es gibt Tanks bzw. auch Industrieanlagen, in denen Mineralölprodukte bis zu 10 Jahren und länger beanstandungsfrei verbleiben. Die Lagerfähigkeit von Super Kraftstoff ist aufgrund von biogenen Zusätzen (E5) geringer als noch vor einigen Jahren!
Von einer weiteren Additivzugabe raten wir ab!

Mit freundlichen Grüßen / Kind Regards

i.V. X.Y.
Dipl.-Ing.
Shell Technischer Dienst / Technical Services (DLE/37)
Technical Advisor Helpdesk

Shell Deutschland Schmierstoff GmbH
Suhrenkamp 71-77
22284 Hamburg



Skemro
Naftu z bio primesou alebo bez napada bakteria, ktora sa v nej mnozi a vytvara zakalenie a zapach.
Do nafty je potrebne pridat horeuvedenu chemiu co je v podstate fundicid (killer na huby) ktory zabrani mnozeniu hub. Cital som ohlas na forach a ma to celkom dobre hodnotenia, hlavne u majitelov lodi.
Používateľov profilový obrázok
Gunslinger
moderátor
Príspevky: 2433
Registered for: 15 years 10 months

Príspevok od používateľa Gunslinger »

AKI: Dik za dobre info, potesil si ma! Uz 3 roky by mi stacili az az. Nevies ale nahodou ako to je s aditivami u nas (pred par rokmi som to sledoval viac, a viem ze vtedy bol znacny rozdiel v aditivach co Shell/OMV/Esso/... pridavali do paliv povedzme v Nemecku, a v tych co pridavali v Cechach alebo u nas. A co som pocul pribehy od prevadzkovatelov cerpaciek (aj 'znackovych'), skoda hovorit. Dufam sice ze sa to uz medzicasom mohlo zmenit, a prinajhorsom by sa ked tak dalo natankovat v rakusku, ale predsa len potesilo by moct natankovat do zasoby aj doma.


Gunslinger
Napísať odpoveď

Návrat na "When the shit hits the fan"