Dantes, ako nevysiela nemame misie v Afganistane, na Cypre?
Na cele sa to treba pozriet komplexne
Najpr. si musime ujasnit aku armadu chceme budovat,
1. vsevojskovu primarne zameranu na teritiorialnu obranu + doplnkovo zapojenie do medzinarodneho krizoveho manazmentu
2. expediznu primarne zameranu na i riesenie otazok suvisiacych s medzinarodnym krizovym manazmantom...
A podla toho volit (nakupovat) vhodne prostriedky...
Ak ideme budovat vsevojskovu armadu urcenu na teritorialnu obranu
tak nemoze byt diskusia postavena na otazke ci Boxer alebo Vydra a ci ma mat Vydra lvl 3 alebo lvl 6, pretoze su na tento ucel absolutne nevhodne, lebo pri LVL 6 tieto vozidla budu vazit tolko co stredny tank (Boxer vazi viacej nez T-54/T55) s niekolko nasobne vyssim mernym tlakom na podu a tym padom mizernou taktickou mobilitou a.k.a s taketoho to vozidla sa stane drahy, tazky staticky terc pre protivnika
Nazorne prikladam dve fotografie s testvoania Centaura
https://ic.pics.livejournal.com/andrei_ ... iginal.jpghttps://ic.pics.livejournal.com/andrei_ ... iginal.jpgZaroven neobstoji argument z toho clanku, ze NATO ma defenzivnu doktrinu (a byvali sudruhovia su nic nechapajuci idoti) a teda bude ustupovat do predom pripravenych pozicii po dobre upravenych cestach bez potreby prekracovania vodnych (tokov, mosty ci uz stale, alebo provizorne su prvoradym cielom protivnika), rovnako v priapade protiutoku, schopnost plavat moze dat nost velitelovi urcitu takticku vyhodu vybrat neocakavanie miesto nastupu s nasilnym prekrocenim vodnej prekazky, kde protivnik ma slabsiu obranu), pretoze cela tzv. defenzivna doktrina je postavena na Von Mansteinovej doktrine tzv. pohyblivej (aktivnej) obrany z vychodnej fronty (teda serii taktickych ustupov a protiutokov)
Naopak pre potreby takejto armady a vzhladom na velkost uzemia SR je vhodny pasovy podvozok (BVP/OT), ktory by dokazal poskytnut stupen balistickej ochrany na urovni tazkych Kolesovych OT, ala Boxer a zaroven a vysoku takticku mobilu a slusnu strategicku mobilu bavime sa o kategorii vozidiel s hmotnostou 25 az 30 ton ( nie tazkych vozidiel typu Puma, CV-90, Lynx), ale vozidiel ako je Tulpar-S, Kaplan 20/30, BMP-3, resp. Kurganec
Ak budujeme koncept popisany v bode 2. tak potom koncept Vydry vzhladom na primarne hrozby, ktore sa pri takychto operaciach vyskytuju splna potreby OSSR, a v pripade sekundarnych hrozby sa na nho jednoducho zavesy vyssi lvl ochrany, podvozok to technicky zvladne, no takticka mobilita dostatane na zadok, vid fotky hore....
Poliaci Cesi, Madari plavaju, tak preco by sme nemali aj My aspon pri povodniach sa tato schopnost vyuzije
K VTV/BOV 4x4 ono problem vsetkych tych vozidiel je, ze su strasne vysoke v podstate stodala na kolesach, ako som davnejsie pisal, ideal by ten tender bol rozdelit na dva samostatne v jednom by sa obstaravalo BOV 4x4 primarne vozidlo vhodne pre misie medzinarodneho krizoveho manazmentu, VP a ako doprovodne vozidlo podpornych jednotiek nieje zle riesenie, a druhe vozidlo z inou koncepciou ala BRDM ako nosic ucelovych platforiem (z hlavy M1117, BOV M11, Fennek, Pars 4x4, Cayman)
Co sa tyka ochrany tie BOV/VTVcka rozseka v pohode 23mm kanon s vhodnou municiou, nieto 30x165
Ten vysoko tlaky 57 kanon z boku naseka MBTcko
Posledna veta co si napisal ohladom 4x4 plati aj pre 8x8
Treba si uvedomit, ze pri zadavani takticko technickych poziadaviek ide vzdy o kompromis