Mno, vyssie sankcie mali byt 'liekom' uz poslednej novelizacie. Odbornici sice tvrdili nieco ine, a ze to tak nefunguje ukazal aj cas, napriek tomu sa nepochopitelne opat ide cestou represie a sankcii kde sa uz dostavame az k extremom (minimalne v ramci unie).
To co spomina Jack:
Ako ma niekto chce postihnúť za priestupok na úseku cestnej premávky, keď mi nevie dokázať, že som skutočne ten priestupok spáchal?! Na to, aby mohol byť hocijaký priestupok sankcionovaný, musí byť najprv spoľahlivo dokázané, že sa stal.
sa pritom vztahuje na x dalsich noviniek ktore ma tato novelizacia priniest. Vacsinou sa jedna o priestupky ktore by museli byt zdokladovane on-board kamerami, alebo x svedectvami (ako vobec posudit/rozhodnut ci ten ktory kamion mal dostatocne/nedostatocne odhrnuty sneh na streche privesu?!?) Podstatne ale je ze z hladiska prevencie (pricom primarnym cielom je znizenie statistiky umrti na cestach) sa nerobi skoro nic...
Len ako perlicka - videl niekedy niekto aby niektora z tych novych policajnych motoriek riesila nejakeho pirata v meste? Alebo motorkara s ohnutym ECVckom? Alebo ... ? Videl som ich krasne nastavane ked sa fasovali, videl som ich v naslednej demonstrativnej kolone, a to bolo asi tak vsetko. Inak, poslednych par rokov PZ nakupilo aj niekolko tisic novych aut, odrazilo sa nejako na bezpecnosti na cestach?
A ak existuje co i len najmensie podozrenie ze by sa mohli vyskytovat pripady korupcie, preco sa proste neprejde na bezhotovostny system (napr. obycajnych sekov, ktore sa daju zaplatit aj cez internet banking este pocas jazdy)... Jeden z byvalych ministrov to vraj zdovodnoval tym ze
ak by to spravil, odisla by mu polovica dopravakov z aktivnej sluzby, pretoze by prisli o 'bocak' ktory im kompenzuje 'nedostatocny plat' Nad takymi 'argumentami' sa cloveku az rozum zastavuje.
A asi jedinu ozaj pozitivnu vec ktora by posobila preventivne (povinnosť chodcov nosiť viditeľne umiestnené reflexné prvky na oblečení aj v obciach ak by šli za zníženej viditeľnosti po krajnici alebo po okraji vozovky), kedze ako bolo uvedene aj v tom clanku:
Najväčší počet dopravných nehôd s účasťou chodcov sú nehody v obci za zníženej viditeľnosti. Najmä v obciach bez chodníkov, krajníc a s nedostatočným osvetlením ulíc. Podiel dopravných nehôd v obci je 87 % z celkového počtu nehôd zavinených chodcami. Až 90 % z celkového počtu dopravných nehôd, pri ktorých boli usmrtení alebo zranení chodci sa stali práve v obci.
tak toto do novelizacie ani nedali lebo je to vraj 'politicky nepriechodne' ?!?
Vseobecne statistiky nehodovosti s ktorymi sa poniektori tam hore tak radi chvalia radsej nespominam, pretoze to je take nechutne sarlatanstvo ze az, ohanat sa nimi nema absolutne ziaden vyznam vzhladom na to ako sa v poslednych rokoch menili kriteria pri nahlasovani nehod, jedinu aku taku vypovedaciu hodnotu maju cisla tykajuce sa ublizeni na zdravi a umrti, pricom ale i tam kazdym rokom dost pozitivne vplyva vyvoj technologii (pri tej istej havarii starej skodovky pred 15 rokmi kde by to clovek nemal sance rozdychat, a akehokolvek noveho auta s x airbagmi, kotucovymi brzdami, brzdovym asistentom a x dalsimi prvkami aktivnej a pasivnej bezpecnosti aj u aut nizsich kategorii dnes clovek casto v pohode odkraca po vlastnych).
Rovnake hogo-fogo je s tou slavnou 'trojprudovou' D1kou, uz pri tych reciach politkov pred par rokmi ako tam zvazuju dat 160kmh sa rozumnemu cloveku pretacali panenky, a v reale sa to potom naopak znizilo na 110kmh, nehovoriac o tom ze dnes si aj vrabce cvirikaju ze ten usek nikdy legalne skolaudovany byt nemoze, a namiesto riesenia sa idu ludom zakryvat oci a vymyslaju sa chobotiny so 70m ci 2s odstupoch a pod...
To je uz ozaj ako Augiasov chliev, pritom by stacilo par zmien:
-
priestupkova zodpovednost majitela auta
- namiesto drahych aut s radarmi pouzit mnohonasobne ucinnejsie
usekove merania
-
zrusenie hotovostnych platieb
-
zastavenie vozidla hliadkou podmienene preukazatelnym priestupkom (koniec bezdovodnemu zastavovaniu a namiesto postavania pri ceste by hliadky mali byt v pohybe a postihovat vsetkych a stale - od tunaka s pistiacimi gumami co mysickuje po meste az po spitaka co sa pred polnocou potaca na nespravnom kraji cesty)
Uz len toto by stacilo na ozaj rapidny pokles nehodovosti a umrti na cestach (a zaroven minimalizaciu korupcie), a pritom by vobec nebolo treba menit zakon o cestnej premavke.
Ale skoda sa rozculovat, aj tak je to cele len o politike a politickych cieloch...
Gunslinger