Dieselove generátory a iné spôsoby výroby elektriny
- 2weird2die
- častý prispievateľ
- Príspevky: 741
- Registered for: 13 years 10 months
- 2weird2die
- častý prispievateľ
- Príspevky: 741
- Registered for: 13 years 10 months
Raz sme mali prenajatu vysokozdviznu plosinu a tipek tam mal nainstalovany 1.9 tdi 66kw.
Spotrebu pri zatazi nepoznam, ale ked odhadom zoberiem, ze na pohyb auta pri 100km/h po rovine staci 15-20kw a vtedy to zere do 4,5l (a casto aj menej), tak to nie je zle. A je to blbuvzdorny motor, ktory zozerie akukolvek aspon trocha prefiltrovanu naftu.
Spotrebu pri zatazi nepoznam, ale ked odhadom zoberiem, ze na pohyb auta pri 100km/h po rovine staci 15-20kw a vtedy to zere do 4,5l (a casto aj menej), tak to nie je zle. A je to blbuvzdorny motor, ktory zozerie akukolvek aspon trocha prefiltrovanu naftu.
-
- častý prispievateľ
- Príspevky: 1442
- Registered for: 12 years 6 months
To AKI : prerobit akykolvek benzinovy motor na LPG nie je problem, ked je ten motor chladeny kvapalinou. Problem je, ak je motor chladeny vzduchom. Splynovac musi byt totiz vyhrievany, aby membrana po chvili nezmrzla a nepraskla. Pri vodou chladenom motore sa jednoducho urobi odbocka a chlad.kvapalina preteka cez splynovac a vracia sa spat do chladiaceho okruhu motora. Pri vzduchom chladenom motore je to komplikovanejsie, tam ako vyhrevne medium sluzil motorovy olej z motora. Viem len o jednej Tatre 613, ktora bola prerobena na LPG, chlapik mal stale problem so spolahlivostou splynovaca a jeho tesnostou. To vsak bolo pred 15 rokmi, mozno teraz uz je nieco novsie na trhu. Treba sa opytat v nejakej firme, co uz sa splynovacom venuju aspon 10-15 rokov, nie v nejakej vcera otvorenej garazi na dedine.
-
- častý prispievateľ
- Príspevky: 1442
- Registered for: 12 years 6 months
Existuju uz aj centraly priamo prerobene na LPG vyrobcom. Videl som nejake na nete. Ceny vsak boli premrstene, kupa takejto centraly sa oplati len tomu, co ju velmi casto pouziva. Ja mam KIPOR IG 2000, benzin, maximalna spokojnost. Pouzivam ju len parkrat rocne, ked VSE vypnu prud. Na nudzovy chod rodinneho domu uplne postacuje ( vykon 1300 W ). Nizka spotreba, odhlucnena, s digitalnou stabilizaciou napatia. Takze mozem pouzivat aj PC, aj TV a ine citlive elektronicke zariadenia bez strachu, ze mi "zhoria".
Striekacky 613-4 uz nemuseli mat splynovac s membranou, mohol sa robit sekvencny vstrek cize kazdeho valca priamo tekute LPG bez medzikroku splynenia. Ale je to trochu drahsie riesenie. Koniec koncov pri tom vykone uz bezny splynovac zvacsa nestacil.matus69 napísal:ja som na Mi-Long (t613-4 - striekacka) najazdil par tisic km s lpg a nikdy ziaden problem...technicke riesenie nepoznam len som jazdil a tankoval.
PS: suhlasim s tym hladkym dizlom