Vysvetlenie niektorych casti ZoZ

Olap
prispievateľ
Príspevky: 255
Registered for: 12 years 3 months

Vysvetlenie niektorych casti ZoZ

Príspevok od používateľa Olap »

Keď tak teraz študujem zákon, napadli ma nasledujúce otázky:

1. Držiteľ ZP F môže vlastniť a držať aj zbraň kat. A (samozrejme na zaklade povolenia) ale nemôže do nej vlastniť strelivo?
2. Držiteľ ZP E môže vlastniť a držať ľubovoľnú zbraň B a C na športové účely. Kto stanoví či tá ktorá zbraň je na športové účely?
3. SBS alebo Obecná polícia môže držať samočinnú zbraň? Predpokladam že v pripade obecnej policie o tom ešte musi rozhodnúť obec, ale zákon im to umožňuje - ak to teda chapem spravne.

A pár technických otázok:

4. Prečo – aký má význam, rozlišovať zbrane podľa toho či sú na strelivo so stredovým alebo okrajovým zápalom
5. § 5 ods. 1 e)
“dlhá opakovacia palná zbraň s HLADKÝM VÝVRTOM hlavne, L_HLAVNE ≤ 600 mm “
VS
§ 6 ods. 1 b) “dlhá opakovacia palná zbraň, ktorá nie je uvedená v § 5 ods. 1 písm. e)“
Takže tu stačí ak napríklad zbraň z § 5 ods. 1 e) bude mať namiesto hladkého vývrtu normálny vývrt z drážkami a už bude patriť do § 6 ods. 1 b) ?
6. má tam ta podmienka hladkého vývrtu hlavne nejaké zmysluplné opodstatnenie?
7. Laserový zameriavač je teraz dovolené príslušenstvo?
Naposledy upravil/-a Olap v 10 Feb 2012, 19:21, upravené celkom 1 krát.
sego13
prispievateľ
Príspevky: 416
Registered for: 12 years 8 months

Príspevok od používateľa sego13 »

2. To, ci je zbran na sportove ucely, by si mal mat zapisane v preukaze zbrane. Ale viedli sa tu siahodlhe debaty, z ktorych plus/minus vyplynulo, ze ak mas A (B) a E, tak kazdu svoju zbran mozes pouzivat na sportove ucely

7. Ano
Používateľov profilový obrázok
Igrlik
častý prispievateľ
Príspevky: 3094
Registered for: 20 years 8 months

Príspevok od používateľa Igrlik »