Obranu povedie exšéf hypermarketu

správy o útoku alebo obrane so zbraňou
agger
častý prispievateľ
Príspevky: 1287
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa agger »

Mna by zaujimal rozsah, zameranie a specifikacie. K tomu ako planuju predlzit zivotnost u vyrobcu pred tym nez bude modernizacia vykonana. Samozrejme v nejakej skratenej forme ;)
Používateľov profilový obrázok
telra
častý prispievateľ
Príspevky: 2883
Registered for: 13 years 10 months

Príspevok od používateľa telra »

superflanker napísal:
telra napísal:Mohol by sa niekto, kto pozna danu problematiku z prvej ruky vyjadrit ku kauze (myslim ze su tu aj nejaky vojaci ak som dopre cital):
a) Hudecova previerka
b) Mi-17 - modernizacia za 57milE?
K vrtulnikom by som sa mohol, zaujima ta nieco konkretne?
asi takto, nevidim to toho moc, chapem spravne ako bolo napisane ze v 2011-2014 konci zivotnost vrtulnikov a napriek tomu sa mali modernizovat za 57milE? Nieco ako ked do starej skodovky ktora ma iust za 2 roky do strotu kupis vybavenie za 7000E?

+ este ak by si vedel:
aka je cena NOVEHO mi-17 (ja som nasiel nepriame informacie o cca 5milE)
aka je cena za predlzenie zivotnosti u vyrobcu?
superflanker
občasný prispievateľ
Príspevky: 15
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa superflanker »

Zmizli moje odpovede? :shock:
inspiring_newton

Príspevok od používateľa inspiring_newton »

superflanker
občasný prispievateľ
Príspevky: 15
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa superflanker »

Hmm..diky.
Ked nerozhoduje obsah,ale forma (veeelky palec hore).
superflanker
občasný prispievateľ
Príspevky: 15
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa superflanker »

Tak skusim este raz a strucnejsie, kedze moj dost rozsiahly prispevok isiel do kosa.
Na leteckej technike a ND na nu sa okrem ineho sleduje Medziopravny technicky rezurz (MTR) a technicky zivot (TZ). Sleduje sa dobovy a hodinovy. Tzn. ked sa vycerpa dobovy MTR (nieco ako datum spotreby na potravinach) musi ist vrtulnik na GO bez ohladu na to ci od vyroby alebo poslednej GO lietal,alebo nie. Po GO dostava dalsiu dobu MTR. Ak sa vycerpa hodinovy MTR (tzn. nalieta urcity pocet hodin) taktiez musi ist na GO. GO sa musi vykonat ak sa vycerpa ktorykolvek rezurz (principom co nastane skor). U technickeho zivota je to tak isto, len s tym rozdielom, ze po vycerpani TZ uz GO nepomoze,ale technika je jednoducho po živote - nesmie sa prevadzkovat. Vtedy je mozna len jedna alternativa - poziadat za odplatu vyrobcu aby TZ predlzil.
Takze argument p. Basku, ze vrtulnik ma byt najskor modernizovany a potom sa poziada o predlzenie TZ (ze vraj aj auto pripravime na STK), je uplna blbost. Modernizacia s predlzenim TZ nesuvisi. Keby hovoril o GO,este by sa to dalo ako tak akceptovat,aj ked robit GO na vrtulniku ktoremu konci TZ je dost cudne.

Troska cisel:
Mi-17 ma napr. MTR do 1. GO - 1500h/8rokov, do druhej GO - 1000h/7 rokov (vyrobca ho moze predlzit az na 12 rokov) a TZ ma 7000h/25rokov. Tzn. mozem ho generalkovat kolko chcem (medzi opravami moze mat max. hodnoty MTR),ale ak nalieta celkovo 7000h,alebo ma uz od vyroby 25 rokov - finito.

Ceny:
Vrtulniky ktore mame su v cenach od 2,5 do 4,5mil.€. Priemerne spolu 1 vrtulnik vyjde na cca 3,5mil.€.
Cena modernizacie je cca rozdiel medzi najdrahsim a najlacnejsim - pekna palka.
Predlzenie TZ stoji na 5 rokov cca 30 tis.€/1 ks.
agger
častý prispievateľ
Príspevky: 1287
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa agger »

Znamena to ze by sa nam viac oplatilo nakupit nove Mi-17 (171) a doma si ich lahko upgadenut (ked zratam vsetky dalsie predlzenia zivotnosti a mozne dalsie modifikacie). Co takto nejaky iny Merlin alebo UH-60? Vies odhadnut kolko by stalo logisticke zabezpecenie de facto od nuly? Kedze can noveho je cca 8mil $ a pri dobe vyjednanom offsete sa da ist na 5.5-6 nie je to tiez moznost?
superflanker
občasný prispievateľ
Príspevky: 15
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa superflanker »

Vzhladom na to, ze sa momentalne skrta z Planu obstaravania vsetko co nebolo doteraz zazmluvnene, nejaka investicia tohto typu zakazky neprichadza do uvahy. Dalsou vecou je logisticke zabezpecenie ako pises. To nie je len o dostatocnych zasobach ND, ale aj o vyciku pilotov,technikov, kompatibilite s pozemnou zabezpec.technikou atd. Skor by som to riesil elegantne ako to bolo urobene s lietadlami L410. Verzie UVP-E boli modernizovane, UVP-S je salonna verzia a FG je fotoverzia. UVP-T modernizovane neboli. Kedze vsak nemali identifikacne a komunikacne vybavenie podla poziadaviek NATO, nesplnali poziadavky Eurocontrolu, ICAO, EASA urobil sa vymenny obchod. Dve z nich sa "odpredali" vyrobcovi a ten dodal za istu cenu minus protihodnota (zostatkova cena starych) absolutne nove L410 UVP-E20.

Niekto vyssie sa pytal v com spociva modernizacia, ci specifikaciu modernizacie - moderna sa robi:
1. aby lietadlo splnalo nove normy (poziadavky NATO, ICAO) - ked nesplna nemoze letiet do zahranicia
2. v pripade ze ma plnit aj ine ulohy ako doteraz (napr. u Mi-17, instalacia plaub.zeriavu, optoelektr.patracich systemov - aby mohla plnit zachranarske ulohy)
Z toho prveho dovodu sa napr. zabudovava nova zastavba napr.
- navig. a komun. systemy
- radiokompas,dialkomer
- prijimac, odpovedac
- radiovyskomer
- meteoradar
- zapisovac hlasu, let. udajov
- zobrazovaci system
- vsetky zalozne "budiky" atd.atd...
v podstate sa prekope skoro cely kokpit.
Používateľov profilový obrázok
Igrlik
častý prispievateľ
Príspevky: 3094
Registered for: 20 years 9 months

Príspevok od používateľa Igrlik »

http://komentare.sme.sk/c/5516383/kolobeh-zivota.html

...žeby to bola nakoniec tá správna kvalifikácia? :wink:
superflanker
občasný prispievateľ
Príspevky: 15
Registered for: 14 years 4 months

Príspevok od používateľa superflanker »

superflanker napísal:V podstate suhlasim s Vlado999. Ja to ze predtym robil v obchode vidim ako velke pozitivum. Najvacsia slabina rezortu je verejne (ci skor v podmienkach MO "neverejne") obstaravanie a do toho ako obchodnik, moze vniest trosku svetla. Zacal by som odpratanim uradnickov z UIA. Potom by snad bol aspon na cas pokoj od min. 3-nasobne predrazenych zakaziek. Nerozumiem tomu, ze EU este neurobila poriadok s obstaravanim "priamym zadanim". Firmam a uradnikom taketo obchadzanie zakona na useku obrany naramne vyhovuje.
Potvrdzuju sa moje slova :D
inspiring_nobel

Príspevok od používateľa inspiring_nobel »

Posledné kauzy v rezorte obrany

* vyšetrovateľ obvinil trenčianskeho podnikateľa, že ovplyvňoval tendre v rezorte obrany za 1,73 milióna eur, podnikateľ je vo väzbe

* modernizácia 10 vrtuľníkov Mi 17 za takmer 30 miliónov eur, ktorým sa onedlho končí životnosť, minister Ľubomír Galko (SaS) podal na prokuratúru trestné oznámenie

* predražený nákup nafukovacích člnov Zodiac za 25-tisíc eur za kus bez motorov, trestné oznámenie

* minister Galko pozastavil realizáciu zmluvy s BAE System na mobilný komunikačný systém MOKYS za 60 miliónov eur, ktorú pred voľbami podpísal jeho predchodca Jaroslav Baška (Smer)

zdroj pravda.sk

Nie zle na predavaca rozkov za prvy mesiac, nie?
Používateľov profilový obrázok
Kapo
častý prispievateľ
Príspevky: 1447
Registered for: 16 years 4 months

Príspevok od používateľa Kapo »

Zrovna som to čítal v novinách. Držím mu palce.
inspiring_gauss

Príspevok od používateľa inspiring_gauss »

smola ale je, že nakoniec sa vyvodí politická zodpovednosť a miliony zostanú na súkromných účtoch :x . Na slovensku je to tak.
inspiring_jackson

Príspevok od používateľa inspiring_jackson »

Suhlasim s prispevkom Vlado999 a nechapem ako sa niekto moze pustat do Galka len za to, ze sefoval Kauflandu? Co to je zlocinecka organizacia alebo co? Ved on tam nepocital rozky, ako tu uz bolo napisane... je to velka spolocnost s obrovskym obratom, velkym poctom zamestnancov, cize nie je to ziadna podradna praca. Ze nema skusenosti z rezortu je fakt, ale da sa to vyjadrit aj slusnejsie. SaS mohla vybrat niekoho so skusenostami z obrany, ale podla tejto volby mi to pripada tak, ze odborny problem na obrane nevidia a riesit skor chcu tie strasne tunely, co sa tam deju - a na to je manazer z obchodneho biznisu dobra volba. Ja mu fandim. Napokon, kroky ktore robi mu sluzia ku cti - zatial ho mozno len pochvalit. To sa asi hlavne niekto bal o svoje ksefty...
Co sa tyka tej anglictiny, tak ked si niekto napise "mierne pokrocily", tak mozno hovori celkom v pohode anglicky, ale nie je v jazykovej oblasti natolko sebavedomy, aby sa vydaval za super experta. Ja som uz zazil na pracovnom povore ludi co mali v zivotopise "anglicky aktivne" a nevedeli ani ceknut a ludi co mali "anglictina zaciatocnik" a v pohode sa vedeli chytit do dialogu.
inspiring_shockley

Príspevok od používateľa inspiring_shockley »

Ako asi ste nikto nerobili v maloobchode, ale pre p. Schwarza (spominana siet Kaufland + Lidl) som robil aj ja a poviem Vam, ze toto malo k armade asi najblizsie. (DONA su jeho vlastne predajne). To co zazijete tam na manazerskom poste je taka skola, aka sa zide hocikomu hocikde.
Takze tuto jeho skusenost by som vobec neznevazoval. Kde boli ti kryptobolsevicki ministri predch. vlady zamestnani predtym - po akych slovenskych firmach? Meciarovski privatizeri a hejpodnikatelia detto. Tie im dali "pridanu hodnotu"? Ano, naucili sa tam akurat kradnut.

Ak teraz postavime polemiku na tom, ze riaditel rezortu kultury musi byt umelec, zdravotnictva lekar a armady vojak, to asi nebude to prave rozlisovacie znamienko v rovnici uspesnosti riadenia rezortu....
Napísať odpoveď

Návrat na "Udalosti"