Agresivita na cestách
Hmm, veru stane. Stálo to už moc dukátov, a niekto to musí zaplatiť...
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/myt ... -auta.html
Jedine, že by padla únia, a nastalo riadne SHTF....?
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/myt ... -auta.html
Jedine, že by padla únia, a nastalo riadne SHTF....?
Tak potom tie brány začnú hromadne padať. Mýto je pre vozidlá nad 3.5t, ktoré ničia cesty neporovnateľne viac ako osobné auto. Časť dane z palív aj tak ide oficiálne na údržbu ciest. Keďže táto daň je rovná pre každé vozidlo, tak trebalo dať niečo extra pre ťažké autá.
Samozrejme aj tu sú problémy. Neviem či je výška mýtneho odstupňovaná, lebo je nefér aby Avia platila toľko ako kamión s plne naloženým návesom.
No a najväčší problém je, že za preťaženie sa platia len symbolické pokuty. Viem to z prvej ruky. Chlapík z Číny pošle kontajner, ktorý je o niekoľko sto kg ťažší ako je povolené. Dopravca zaplatí niekoľko sto € pokutu, ktorú si potom objednávateľovi vyúčtuje aj so ziskom. Objednávateľ to veľmi rád zaplatí, lebo je to stalé oveľa lacnejšie ako prepraviť 2 kontajnery. Každý je happy, okrem ľudí čo potom jazdia po tých cestách.
K téme: číerna skrinka nie je zlý nápad, ale nech to nie je povinné. Proste by bolo homologizované zariadenie, ktoré by sa dalo namontovať do auta, ak to majiteľ auta chce.
Samozrejme aj tu sú problémy. Neviem či je výška mýtneho odstupňovaná, lebo je nefér aby Avia platila toľko ako kamión s plne naloženým návesom.
No a najväčší problém je, že za preťaženie sa platia len symbolické pokuty. Viem to z prvej ruky. Chlapík z Číny pošle kontajner, ktorý je o niekoľko sto kg ťažší ako je povolené. Dopravca zaplatí niekoľko sto € pokutu, ktorú si potom objednávateľovi vyúčtuje aj so ziskom. Objednávateľ to veľmi rád zaplatí, lebo je to stalé oveľa lacnejšie ako prepraviť 2 kontajnery. Každý je happy, okrem ľudí čo potom jazdia po tých cestách.
K téme: číerna skrinka nie je zlý nápad, ale nech to nie je povinné. Proste by bolo homologizované zariadenie, ktoré by sa dalo namontovať do auta, ak to majiteľ auta chce.
Nikto sa proti mýtnemu nepostaví. To by sme sa museli volať nejak inak, nie slovák.
A pokuty majú kamiony riadne. A dopravca dostane tak euro od kilometra v hrubom. Neboj, nechcel by si platiť z biednej výplaty pokutu euro za kilo nadváhy ....
A keby išli peniaze za poplatky dialnic na výstavbu a údržbu, tak by bolo všetko OK. Lenže vrecká darmožráčov sú hlbokééééééééééééééééé
http://www.fuu.sk/2011/01/62567-stat-do ... ransakcii/
No, a nech si niekto nemyslí, že Sky-Tooll nám cesty opraví.
A pokuty majú kamiony riadne. A dopravca dostane tak euro od kilometra v hrubom. Neboj, nechcel by si platiť z biednej výplaty pokutu euro za kilo nadváhy ....
A keby išli peniaze za poplatky dialnic na výstavbu a údržbu, tak by bolo všetko OK. Lenže vrecká darmožráčov sú hlbokééééééééééééééééé
http://www.fuu.sk/2011/01/62567-stat-do ... ransakcii/
No, a nech si niekto nemyslí, že Sky-Tooll nám cesty opraví.
Kapo: Poznám človeka čo robí v špedičnej firme... Tie pokuty sa im bohato oplatia. No a samozrejme pokutu neplatí šofér z vrecka, ale im dajú na to prachy. Proste, aha taká nadváha, tu máš €, zaplať to. To sa už ani neberie ako pokuta, ale skôr ako jedna z položiek prepravného.
luke: Ak by to bolo naozaj účinné zariadenie, a záznam by bol hneď akceptovaný ako dôkaz, tak by som to možno zobral aj ja. Záleží aj od ceny samozrejme.
luke: Ak by to bolo naozaj účinné zariadenie, a záznam by bol hneď akceptovaný ako dôkaz, tak by som to možno zobral aj ja. Záleží aj od ceny samozrejme.
- Gunslinger
- moderátor
- Príspevky: 2433
- Registered for: 16 years
Grrrr, toto je tema co cloveku vie zdvihnut tlak, a chceme nechceme pokial sa nieco nestane bude sa to casom tykat kazdeho... Tym nemyslim len nas a SkyToll, ale EU ako taku (v sulade s 2004/52/EC a x dalsimi). Mozme len dufat ze Galilieo bude aspon trochu zabrzdeny z ekonomickych dovodov, ale nic im nebrani aby k tomu vyuzili (zneuzili) uz fungujuci EGNOS. MENTORE/SCUTUM boli len zaciatok, teraz tu mame GINA (http://www.gina-project.eu) a bude to len a len horsie. Ludia si sami pletu bic na seba a este si ho aj zaplatia z vlastnych dani...
Uz ked v 2005om sledovali jednotlivych cyklistov na Tour de France s GPS trackermi bola to predzvest toho co nas caka. Auta su len zaciatok, pricom samozrejme prvi prisli na ranu dopravcovia, potom to pride na statnu spravu a hromadnu dopravu vseobecne (od policajnych aut, cez hasicov, sanitky, az po autobusy), a nakoniec aj na sukromne auta... Sice sa asi ozve par hlasov protestujucich proti obmedzovaniu slobody, ze Big Brother ich vlastne takto bude sledovat neustale, atd. lenze protiargumenty budu jednoznacne, od ekologie (vozidla s vacsimi emisiami budu platit viac) az po poistenie (znizene sadzby za realne najazdene km), a staci aby populisticky spomenuli 'ferovost' - ze bohati co sa vyvazaju na svojich limuzinach budu platit viac nez ti co musia chodit mestskou hromadnou a cesty tym padom zatazuju menej, a bezna populacia im to zhltne aj s navijakom a este to budu chvalit... Nasledne samozrejme v ramci vseobecneho blaha a bezpecia verejnosti (a znizovania nakladov na dopravnu policiu a znizovania nehodovosti) sa takto budu automaticky registrovat vsetky prekrocenia rychlosti a podobne dopravne priestupky, automaticky bude spoplatnene parkovanie kdekolvek mimo vlastnu garaz, a v ramci 'optimalizacie dopravy' mozu byt tiez cesty ci oblasti uzatvarane a pod.
No a od tohto uz je len maly krok k ludom ako takym, najskor opat statna sprava (ideme prikladom... je to pre blaho verejnosti... znizujeme tym naklady... ), cize hned po vojakoch budu monitorovani policajti, potom zachranari, hasici, zdravotnici, atd. az nakoniec v ramci znizovania kriminality ci protiteroristickych opatreni, alebo zabezpecenia zdravotnej starostlivosti (v kombinacii s elektronickou zdravotnou kartou - najskor sledovanie ZTP a slepych a potom vsetkych), alebo bla bla bla x dalsich dovodov az budu trackovani vsetci.
Orwellov 1984 je proti tomuto len slaby odvar...
Gunslinger
Uz ked v 2005om sledovali jednotlivych cyklistov na Tour de France s GPS trackermi bola to predzvest toho co nas caka. Auta su len zaciatok, pricom samozrejme prvi prisli na ranu dopravcovia, potom to pride na statnu spravu a hromadnu dopravu vseobecne (od policajnych aut, cez hasicov, sanitky, az po autobusy), a nakoniec aj na sukromne auta... Sice sa asi ozve par hlasov protestujucich proti obmedzovaniu slobody, ze Big Brother ich vlastne takto bude sledovat neustale, atd. lenze protiargumenty budu jednoznacne, od ekologie (vozidla s vacsimi emisiami budu platit viac) az po poistenie (znizene sadzby za realne najazdene km), a staci aby populisticky spomenuli 'ferovost' - ze bohati co sa vyvazaju na svojich limuzinach budu platit viac nez ti co musia chodit mestskou hromadnou a cesty tym padom zatazuju menej, a bezna populacia im to zhltne aj s navijakom a este to budu chvalit... Nasledne samozrejme v ramci vseobecneho blaha a bezpecia verejnosti (a znizovania nakladov na dopravnu policiu a znizovania nehodovosti) sa takto budu automaticky registrovat vsetky prekrocenia rychlosti a podobne dopravne priestupky, automaticky bude spoplatnene parkovanie kdekolvek mimo vlastnu garaz, a v ramci 'optimalizacie dopravy' mozu byt tiez cesty ci oblasti uzatvarane a pod.
No a od tohto uz je len maly krok k ludom ako takym, najskor opat statna sprava (ideme prikladom... je to pre blaho verejnosti... znizujeme tym naklady... ), cize hned po vojakoch budu monitorovani policajti, potom zachranari, hasici, zdravotnici, atd. az nakoniec v ramci znizovania kriminality ci protiteroristickych opatreni, alebo zabezpecenia zdravotnej starostlivosti (v kombinacii s elektronickou zdravotnou kartou - najskor sledovanie ZTP a slepych a potom vsetkych), alebo bla bla bla x dalsich dovodov az budu trackovani vsetci.
Orwellov 1984 je proti tomuto len slaby odvar...
Gunslinger
- Gunslinger
- moderátor
- Príspevky: 2433
- Registered for: 16 years
berserker: Mno, ono to jedno suvisi s druhym, agresivita na cestach suvisi dost s ich preplnenostou, ich preplnenost suvisi s rozsirovanim a zkvalitnovanim cestnej siete, a rozsirovanie a zkvalitnovanie cestnej siete zasa zavisi od $$$.
Inak, videl som jednu studiu kde sa ukazalo ze jeden pretazeny kamion poskodi povrch vozovky viac nez prejazd 30,000 osobnych aut. U nas je tych pretazenych kamionov neskutocne vela (kedysi bolo povinne vazenie na hraniciach limitujucim faktorom aspon pre tranzit), a namiesto vrazania stamilionov ci miliard do oprav ciest a dialnic by bolo daleko rozumnejsie a logickejsie za zlomok tychto nakladov jednoducho spravit povinne vahy (na zaciatok by stacili napr. jedny vahy na odpocivadlach pri Hradku, a jedny za Presovom), namiesto smiesnych pokut zaviest ozaj ucinne prostriedky, a hned by boli financie na rozsirovanie a zkvalitnenie cestnej siete...
Gunslinger
Inak, videl som jednu studiu kde sa ukazalo ze jeden pretazeny kamion poskodi povrch vozovky viac nez prejazd 30,000 osobnych aut. U nas je tych pretazenych kamionov neskutocne vela (kedysi bolo povinne vazenie na hraniciach limitujucim faktorom aspon pre tranzit), a namiesto vrazania stamilionov ci miliard do oprav ciest a dialnic by bolo daleko rozumnejsie a logickejsie za zlomok tychto nakladov jednoducho spravit povinne vahy (na zaciatok by stacili napr. jedny vahy na odpocivadlach pri Hradku, a jedny za Presovom), namiesto smiesnych pokut zaviest ozaj ucinne prostriedky, a hned by boli financie na rozsirovanie a zkvalitnenie cestnej siete...
Gunslinger
Guns- fčil si trafil klinček po gebuli. Preťaženosť kamionov je alfa a omega problémov v doprave. Dodávatelia šetria na počtoch kamionov a tak určitý objem tovaru odvezie menší počet kamionov. Odserie si to cesta-vozovka a taktiež nehodové štatistiky. Totiž fyzika nepustí a preťažený kamion má inú brzdnú dráhu a taktiež i manévrovateľnosť na ceste. A keď sa k tomu ešte pridá vodič-prasa( nové pomenovanie) - o prúser je postarané.
Pri súčasných počtoch hliadok dopr.polície (včetne mýtnych) by sa uživili mobilné checkpointy na našich cestách. Pri rozumnom naplánovaní by to žiaden vychcaný Poliak, či Rumun neobišiel a priblížili by sme sa takým nemcom či rakúšanom. Tam je prevenciou hlavne sankcionovanie
Pri súčasných počtoch hliadok dopr.polície (včetne mýtnych) by sa uživili mobilné checkpointy na našich cestách. Pri rozumnom naplánovaní by to žiaden vychcaný Poliak, či Rumun neobišiel a priblížili by sme sa takým nemcom či rakúšanom. Tam je prevenciou hlavne sankcionovanie